Samsung & UNICEF

Case Study

Samsung & UNICEF
© UNICEF/Herwig

Technologia: virtual reality (VR) / wirtualna rzeczywistość

Gdzie: Meksyk

Forma współpracy: wspólna akcja Samsung Mexico i UNICEF Meksyk

Zastosowanie: Biuro UNICEF w Meksyku po raz pierwszy zaprezentowało wideo, które wykorzystuje technologię wirtualnej rzeczywistości stworzonej przez Samsung. Celem było zwiększenie świadomości na temat warunków życia dzieci ze społeczności defaworyzowanych w Meksyku. Wideo którego bohaterką jest dziewczynka z miejscowości Mixtec pokazuje, jak wygląda jej życie w społeczności Montaña de Guerrero.

Wideo zatytułowane „La Canción del Lobo Feroz" (Pieśń dzikiego wilka) opowiada o tym, jak dzieci próbują wrócić do normalności po katastrofie naturalnej. Najmłodsi walczą o dostęp do edukacji niezależnie od tego, w jak trudnych warunkach żyją.

W tej kampanii UNICEF Meksyk nawiązał współpracę z Samsung Electronics Mexico, oficjalnym sponsorem programu. Dzięki okularom do wirtualnej rzeczywistości, Samsung Gear VR, można odbyć wirtualną wycieczkę po La Montaña de Guerrero i dowiedzieć się więcej o tamtej społeczności. To wyjątkowe doświadczenie!

Technologia wirtualnej rzeczywistości stworzona przez Samsung oferuje grafikę wysokiej rozdzielczości, dzięki czemu widzowie mogą odkrywać nowe miejsca w sposób realistyczny i poruszający zmysły.

„W Samsung zawsze szukamy sposobów na wykorzystanie naszych innowacji technologicznych, w służbie pozytywnych zmian społecznych. W Meksyku skupiliśmy nasze programy odpowiedzialności społecznej na promowaniu większego dostępu do edukacji dla dzieci i młodzieży. Jesteśmy niezmiernie dumni, że współpracujemy z UNICEF. Jesteśmy przekonani, że ta kreatywna kampania z powodzeniem podniesie świadomość wśród tysięcy ludzi i zachęci ich do aktywnego udziału w walce z tymi problemami", powiedział Miguel Jeon, Dyrektor Finansowy Samsung Electronics Mexico.